Yosemite

21 september 2019 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Vandaag, vanuit San Jose dwars door Yosemite naar Mammoth Lake gereden. We hadden vanuit San Jose eerst nog snelweg en veel drukte onderweg, maar het werd gelukkig steeds rustiger. (Wij zijn toch meer van het platteland en de rust..😏).

De weg door Yosemite was prachtig, haarspelbochten, mooie uitkijk punten, bergen, slingerweggetjes, heel veel naaldbomen en beren!!! We hebben ze niet gezien, maar we zijn onderweg wel heel vaak een bord met een waarschuwing tegen gekomen. Omdat we vanmorgen wat later waren vertrokken, hadden we net te weinig tijd om de hele slingerweg, de 120 in het licht te rijden. Toen de zon onderging en we nog ongeveer 20 mijl over slingerweggetjes in het donker moesten, was dat best even spannend... vooral als je dan een plaspauze hebt, in een houten hutje langs de, weg, in het donker, zonder licht in de hutje met nog steeds die kans op beren! We hebben het gelukkig allemaal weer overleefd en kwamen om half 9 ongeveer weer veilg bij onze Air B&B in Mammoth Lakes aan. Een onwijs gaaf ski-dorpje en nu vooral gewoon een heel gezellig dorpje met veel lampjes, eettentjes en gezelligheid! Morgen de fotos van het dorpje, want het was nu te donker. Ingecheckt in onze B&B en ff lekker wezen eten. Pizza in de plaatselijke kroeg/saloon met een mooi motto  😏 en heerlijke Margarita's! Overdag was het lekker weer, beetje wind en rond de 23 graden, maar hier in Mammoth Lakes is het nu toch best een beetje koud enrond het vriespunt, dus toch blij met die meegenomen trui. Morgen alweer door en dwars door Death Valley naar Las Vegas met weer hele andere hogere temperaturen!

1. Ria:
    Leuk om te lezen!
  2. René Bouwman:
    21 september 2019
    Mooie rit en na afloop lekker ontspannen
  3. Ans Janssens-Blok:
    Heel veel plezier!