Venice Beach!

28 september 2019 - Venice Beach, Los Angeles, California, Verenigde Staten

We zijn al lekker op tijd naar Venice Beach vertrokken en wilden eerst een electrische step huren, maar dat lukte niet echt, dus toen zijn we toch maar gaan lopen. Langs de Boulevard met de vele winkeltjes en gekke mensen. We hebben aan de boulevard iets gegeten en heel veel mensen gekeken. Heerlijke plek met uitzicht op het strand en de skatebaan. Mo wilde een tattoo, dus na het eten Mo bij de tattoo shop geparkeerd en toen ben ik gaan shoppen..😁. Leuke souvenirs gekocht en weer terug naar Mo. We hadden een mooie tattoo bedacht op haar arm, bij mijn naam. Het moest iets met mij te maken hebben, want eigenlijk is het gewoon MIJN ARM! Bij mij past Monument Valley, Navajo's, dus we hebben een Naja symbool gekozen. Dat is een halve maan die onder een squashblossom ketting hangt. Vroeger toen de Navajo's in gevangenschap zaten, hebben ze het zilversmeden van de Mexicanen geleerd, die dit symbool aan het hoofdstel op jet voorhoofd van het paard hadden hangen ter bescherming en het afweren van bad luck. Dus een mooi symbool en toepasselijk voor mij ook. De Naja versierd met nog 3 turquoise stenen en in de Naja staat Hozho. Dit betekent harmonie, schoonheid, balans en staat ook op mijn arm als in Walk in Beauty. Dus bij Mo staat er dan nog onder: May she walk in Beauty! Een super tattoo dus, die perfect bij mij past en onwijs gaaf is geworden. Mo blij, en ik ook!!

Op de terugweg langs de boulevard kwamen we nog langs een winkeltje met Navajo sieraden..Ik was op het reservaat al op zoek geweest naar een mooie ring, maar kon niet echt iets vinden, of ze vroegen er een veel te hoge prijs voor, dus nog steeds niks gevonden. Monique zei, kijk ff of ze daar iets hebben...so I did....🤗...

Ze hadden een mega mooie grote turquoise armband, handgemaakt, mooie groene turquoise stenen...en hij paste gelijk perfect....twijfels, twijfels, twijfels..vooral over de prijs, want dat het een onwijs mooie armband was, dat was duidelijk. De man in de winkel bleef zakken in de prijs en toen hij er uiteindelijk nog een ring extra bij deed, was ik verkocht! Dusss..een goeie dag in Venice Beach.. een dure dag, maar een goeie dag, en toen was het pas 4 uur!

We hadden om 5 uur bij Mark afgesproken om eerst bij hem Margaritas in de tuin te komen drinken en daarna uit eten te gaan bij een oude traditionele Mexicaan!

Toen we om iets over 5e aankwamen bij zijn huis, stond de voordeur open en stond Mark al op ons te wachten. Het was super gezellig om weer ff in zijn mooie gezellige backyard te zitten en zijn eigen gemaakte komkommer/mint Margaritas te drinken. Zo leuk om lekker ff de tijd te hebben om te kletsen. Zijn broer Kevin met zijn vrouw en dochter kwamen ook op de gezelligheid EN de famous Markarita's af...Jeffrey kwam later ook thuis en we hebben tot laat gekletst. Op een gegeven noment toch ook nog maar even naar de Mexicaan gegaan. Een geweldig restaurant met traditionele echte Mexicaanse gerechten. Mark komt hier al van jongs af aan. Heerlijk gegeten...more Margarita's..en toen was het helaas alweer tijd om gedag te zeggen. Het was een heerlijke, gezellige dag in Venice Beach en vandaag alweer vroeg op weg naar onze laatste B&B van de trip..iets ten noorden van Monterey.