On the road again..

25 september 2019 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Vanuit ons hotel uit Flagstaff met een temperatuurtje van rond het vriespunt vertrokken...tja toch fijn dat ik die lekkere warme fleece sokken heb meegenomen...eerst maar even lekker bij Denny's wezen ontbijten. Blueberry Pancakes zijn mijn favoriet, dus die moesten nu natuurlijk gegeten worden. Mega groot en mega lekker... We hebben gelijk wat foto's doorgestuurd naar het homefront, want Djustin is vooral erg geinteresseerd in wat we "schuuven"!

Vanuit Flagstaff zijn we naar het zuiden gegaan via de 89A, een weg die door de bergen naar Sedona kronkelt. Sedona ligt in Oak Creek Canyon een prachtig gebied met mooie rode rotsformaties. Heel anders weer dan Monument Valley. Wel de rode rotsen, maar meer bossen en bomen. Het is een hele spirituele plek met van oudsher vortexen, energie velden in de grond, die door de indianen vroeger al gebruikt werden en nu door de vele zweverige spirituele hippies die hier komen en wonen. Heerlijke sfeer op een heerlijke plek.

Vanuit Sedona zijn we naar het zuiden blijven rijden tot aan Prescott en Prescott Valley. Van de naaldboom bossen in Flagstaff naar de dessert van Arizona met hogere temperaturen, rond de 30 en cactussen! In alle maten en vormen! Prachtig om te zien. De wegen waren behoorlijk verlaten en af en toe werden we ingehaald of kwam er een tegenligger, maar er waren hele stukken dat er geen andere auto in sight was, echt bizar!

Ons doel was Lake Havasu City, waar onze B&B was en het was een prachtig gezicht om vanuit de kale, droge hete woestijn, opeens het blauwe water van Lake Havasu te zien. Er was opeens allemaal bedrijvigheid en het leek wel of we opeens in Spanje waren aangekomen. Palmbomen, resorts, watersport, een groot verschil met alle verlaten en vervallen panden die we onderweg door de woestijn hadden gezien. Even snel wat boodschappen gehaald en naar onze B&B, met zwembad en jacuzzi, helemaal voor ons alleen. Wat een luxe en wat een heerlijke plek! We waren lekker op tijd, rond 6 uur al daar en met nog steeds 37 graden hebben we eerst ff lekker buiten geborreld, daarna wat kip op de BBQ gelegd en lekker gegeten. Daarna natuurlijk in de jacuzzi gezeten en genoten van de lange zwoele avond.

Het was een dag van uitersten, vertrokken vanuit Flagstaff met graden rond het vriespunt en geeindigd met bijna 40 graden in Lake Havasu.

We hebben lekker geslapen, nu koffie met blueberry muffins op het terras.  Straks nog even in de jacuzzi, (gewoon omdat het kan...) en dan richting LA en onze B&B voor de aankomende 3 nachten in Venice Beach!

1. Ans Janssens-Blok:
    25 september 2019
    Wat een mooie B&B! Het ziet er allemaal prachtig mooi en heerlijk uit!